Sklepy internetowe stają się coraz to popularniejsze. Klienci tych sklepów nie mają możliwości dotknięcia bądź obejrzenia produktu. Decyzję o zakupie podejmują na podstawie wizyty na stronie internetowej sklepu.
Dlaczego tak ważne są zdjęcia produktów umieszczone w ofercie sklepu?
Atrakcyjne zdjęcia reklamowe szybciej przyciągną konsumenta oraz pomogą zwiększyć sprzedaż. Potencjalny konsument zdecyduje się na ten produkt, który będzie prezentował się najładniej. W związku z tym zdjęcie produktu musi być wysokiej jakości. Wielu właścicieli małych sklepów internetowych próbuje samemu robić zdjęcia towaru. Jednak w przypadku fotografii produktowej przydaje się wiedza na ten temat. Należy potrafić ułożyć i dobrze oświetlić produkt, aby przyciągnął uwagę. Wielu sprzedawców popełnia podstawowy błąd fotografując wygniecione ubrania czy produkty na przypadkowym tle. Żeby samemu fotografować swoje produkty, potrzebny jest dobry sprzęt, w tym profesjonalny obiektyw, a także podstawowe studio fotograficzne. Jeśli sprzedawca ma już obycie z aparatem, może pokusić się o kurs fotografii produktowej, gdzie pod okiem ekspertów nauczy się sztuczek pomocnych w wykonaniu zdjęć produktowych.
Jeżeli nie ma się wiedzy na temat fotografii produktowej, warto skorzystać z pomocy profesjonalisty?
Profesjonalny fotograf produktowy wie jak ulokować produkt w odpowiednim oświetleniu, estetycznie go ułożyć i uwidocznić jego zalety. Zrobi zdjęcie profesjonalnym sprzętem oraz dobierze odpowiedni obiektyw. Zwróci uwagę na skazy, odciski palców bądź kurz znajdujący się na produkcie. Wykona też zdjęcie produktu z różnych stron, tak żeby kupujący mógł go dokładnie obejrzeć. Następnie zdjęcie zostanie poddane obróbce graficznej, tak zwanej postprodukcji. W efekcie klient otrzyma packshot, czyli zdjęcie samego produktu na białym tle. Takie zdjęcie będzie robiło dużo większe wrażenie, niż zdjęcie wykonane przez amatora i na pewno przyciągnie uwagę kupującego.
Coraz więcej klientów wybiera wygodną formę zakupów przez internet. Wygląd produktu ma ogromne znaczenie w sprzedaży on-line, a dobrze zrobione zdjęcie może sprzedać produkt. Estetyczna strona internetowa to wizytówka przedsiębiorstwa. Dlatego właściciele sklepów internetowych powinni zadbać o wygląd strony, szczególny nacisk kładąc na zdjęcia produktów.