Marketing, promowanie swojej firmy oraz jej produktów bądź usług to bardzo szerokie zagadnienie, które cieszy się znaczną popularnością. Działanie marketingowe mogą znacząco zwiększyć sprzedaż i upublicznić wizerunek firmy czy usługi, stając się bardziej dostępnym dla klientów. Dzięki temu, że potencjalni klienci gdzieś usłyszą o naszej firmie może z czasem być dla nich naturalne, że potrzebując konkretnej usługi, zwracają się z prośbą o jej dokonanie właśnie do nas. Podobna sytuacja ma się z produktami.
Jedną z form na wypromowanie produktów jest zareklamowanie ich przez gazetki promocyjne. Są one łatwe do dostarczenia dla potencjalnych klientów, nie wymagają znacznych nakładów finansowych, np. w porównaniu do działań marketingowych prowadzonych przy pomocy kampanii reklamowej w telewizji.
Gazetka promocyjna, zawiera również zdjęcie danej rzeczy, przedstawia jej cechy ogólne, parametry, przykładowe zastosowanie, a także miejsce, gdzie daną rzecz można kupić, czasem nawet cenę. Metoda reklamowania produktu za pomocą gazetki promocyjnej jest już również dostępna online. Dzięki temu, przedsiębiorcy mogą zaoszczędzić na kosztach fizycznego dostarczenia takiej gazetki do konsumenta. Co może być dobrym rozwiązaniem, oferującym spełnienie danej potrzeby, jaką jest reklama, lecz również przyczynienie się do powstania ewentualnych oszczędności.
Promocje on-line, mogą być prowadzone w formie gazetek, ale także jako linki bezpośrednio prowadzące klienta do produktu. W przypadku promocji online wymagania, które będzie musiała spełnić grupa docelowa konsumentów to oczywiście posiadanie komputera z dostępem do internetu.
Jednakże jeżeli dany podmiot rozważający skorzystanie właśnie z takiego rozwiązania jest pewien, że konsumenci, do których oferta jest skierowana, będą w zadowalającym przedsiębiorcę procencie ten komputer z dostępem do internetu posiadali, wówczas metody promocji on-line mogą zostać spokojnie wykorzystane z szansą na duży sukces. Podjęcie takich działań, w dobie internetu jest szczególnie korzystne, ponieważ można wykorzystać tutaj zasięg oraz rozgłos, jaki daje pokazanie się lub produktu na social media. Warto więc, wykorzystać metody marketingowe by zwiększyć sprzedaż i przychody swojej firmy.