W ostatnich latach kuchnia azjatycka podbija serca i kubki smakowe Polaków. Właściwie w każdym większym mieście zjemy już nie tylko popularnego niegdyś kurczaka w cieście w sosem słodko kwaśnym, ale też bardziej wyszukane potrawy. Restauracje serwujące sushi, ramen, czy zupę pho cieszą się ogromną popularnością. Kuchnia inspirowana street foodem Dalekiego Wschodu to świetny pomysł na biznes.
Pomysł na biznes?
Sektor gastronomiczny ostatnimi czasy ucierpiał w wyniku pandemii koronawirusa, jednak franczyza sushi okazała się być dochodowym i bezpiecznym konceptem. Popularne ryżowe rolki fantastycznie sprawdziły się w dostawie, do tego stopnia, że podczas zamrożenia gospodarki zyskały rzesze nowych fanów. Gdy tradycyjne restauracje popadały w kłopoty, franczyza Take Away rosła w siłę. Warzywom, rybom i owocom morza fantazyjnie zawiniętym w liście nori udało się podbić absolutnie wszystkie platformy służące do zamawiania jedzenia. Wszakże w przypadku sushi liczy się nie tylko smak potrawy, ale cała otoczka, rytuał jedzenia pałeczkami, czyszczenia kubków smakowych imbirem. Rolki na dobre rozgościły się w polskich domach, jako zdrowsza i bardziej elegancka alternatywa dla pizzy, czy kebaba. Sushi sprawdza się wszakże zarówno podczas romantycznej kolacji przy świecach we dwoje, jak i na spotkaniu w gronie przyjaciół. Ponadto, w zależności od doboru składników, rolkami mogą zajadać się mięsożercy, wegetarianie, a nawet weganie. Restauracja z tego typu jedzeniem to pewny pomysł na biznes.
Dla kogo taki biznes?
Grupa docelowa jest szeroka, food cost niski, a potencjał konceptu nadal się nie wyczerpał. Jeśli jednak inwestor nie wie od czego zacząć, nie ma doświadczenia, czy zaufanych dostawców, idealną opcją będzie franczyza sushi. Działanie pod znanym i rozpoznawanym brandem jest sporym ułatwieniem, zarówno logistycznym, jak i marketingowym. Dołączając do sieci restauracji można liczyć nie tylko na większą ilość potencjalnych gości, ale także na wspólne akcje reklamowe i lepsze warunki współpracy z dostawcami. Warto wspomnieć, że sukces restauracji serwującej sushi zależy w największej mierze od jakości składników znajdujących się w każdej pojedynczej rolce, zatem sprawdzeni zaopatrzeniowcy są w tym biznesie na wagę złota.